جمهوری اسلامی زلاند نو6

جمهوری اسلامی زلاند نو6

باتوجه به حضور و علاقه مردم به اسلام باید در زلاندو جمهوری اسلامی تشکیل شود
جمهوری اسلامی زلاند نو6

جمهوری اسلامی زلاند نو6

باتوجه به حضور و علاقه مردم به اسلام باید در زلاندو جمهوری اسلامی تشکیل شود

رقص عجیب هاکا برای قربانیان حمله تروریستی در نیوزیلن

مردان نیوزیلندی با اجرای رقص هاکا به تروریست ها هشدار دادند و اعلام کردند مردم این کشور پشت مسلمانان ایستاده اند و با جانیان خواهند جنگید.

العالماروپا

نیوزیلندی ها رقصی فولکلور دارند که قرن ها ریشه دارد؛ رقصی جنگی به نام "هاکا".

هاکا را می توان به نوعی شبیه رجزخوانی ها در جنگ های تاریخی غرب آسیا هم دانست؛ هدف از آن هم ایجاد هراس در دل دشمن است.

دنیای کنونی این رقص را از طریق تیم راگبی نیوزیلند شناخته است؛ مردانی قوی هیکل که پیش از آغاز هر دیدار، هاکا می رقصند و سرود می خوانند تا تیم مقابل را مرعوب کنند.

اینک مردان نیوزیلندی این رقص را برای قربانیان حمله تروریستی به دو مسجد اجرا کردند؛ تا به تروریست ها بگویند، مردم این کشور پشت مسلمانان ایستاده اند و با جانیان خواهند جنگید.

چه کسی خونبهای آنها را، خواهد خواست

مراجع عظام جانشین پیامبر و ائمه هستند، لذا مانند آنها باید برای تمام انسانها فکر کنند. ممکن است مرکز تحصیل یا تدریس آنها، قم یا اصفهان یا نجف و مشهد باشد! ولی دلیل نمی شود که فقط در حد: آن شهر فکر کنند و از بقیه دنیا بی خبر باشند. (رحمت للعالمین) نه تنها در بعد مکانی، تام و تمام است بلکه در بعد زمانی هم هست. پیامبر اسلام که در 1400سال پیش آمد، آیا رحمت ایشان فقط برای: چند نفر اعرابی یا سامی بوده است؟   ادامه مطلب ...

خون مسلمانان نیوزیلند بارور می شود،

خون مسلمانان نیوزیلند بارور می شود، و راه جمهوری اسلامی جهانی را، هموار تر می کند. مردم دنیا نیاز به یک بهانه داشتند تا: در یک جبهه واحدی علیه نژاد پرستی، و سرمایه داری قرار گیرند، که اکنون این بهانه پیش روی ما است. در این سر دنیا، خون جوانان جلیقه زرد، بر سنگفرش خیابان می ریزد و: در آنسوی دنیا نمازگزارن، در کف مسجد به خون خود آغشته می شوند. و این نوید یک بهار جهانی را می دهد. بهار عربی که سالها پیش اتفاق افتاد، پرده از روی چهره اعراب مرتجع برداشت!  ادامه مطلب ...

قربانیان حمله تروریستی نیوزیلند

؛ از پدربزرگ افغان تا پناهجوی سوری

خالد مصطفی

خانواده خالد چند ماهی بیشتر نبود که از سوریه جنگ زده به نیوزیلند مهاجرت کرده بودند. خالد روز جمعه با دو پسرش حمزه و ضیاد در مسجد نور بود. او تلاش کرد تا از فرزندانش در برابر تروریست‌ها حفاظت کند. حالا فقط حمزه ۱۳ ساله با وجود جراحاتی که دارد، زنده مانده است. 

ادامه مطلب ...

نیوزیلند

یکشنبه 26 اسفند 1397 ساعت 19:42

نیوزیلند[۱] (به انگلیسیNew Zealand) یا زلاندنو[۲] کشوری در جنوب غربی اقیانوس آرام است، این کشور از دو جزیره بزرگ و تعداد زیادی جزیره کوچک تشکیل شده و مناطق خودمختار نیو، جزایر کوک، توکلائو و راس را هم در بر می‌گیرد.

زلاندنو فاصله زیادی با دیگر خشکی‌های کره زمین دارد، به‌طوری‌که استرالیا نزدیکترین همسایه این سرزمین در دو هزار کیلومتری آن قرار دارد، دریای میان این دو کشور به دریای تاسمان معروف است. نزدیکترین همسایگان این کشور از شمال جزایرتونگا، فیجی، نیوکالدونیا هستند.

زلاندنو بیش از ۸۰ میلیون سال از خشکی‌های دیگر زمین جدا بوده‌است و این موجب شده تا مجموعه منحصربه‌فردی از جانوران و گیاهان را در خود جای دهد. زلاندنو یکی از آخرین سرزمین‌هایی است که انسان پا به آن گذاشت. پولینزی‌ها در حدود سال‌های ۱۲۵۰ تا ۱۳۰۰ میلادی نخستین انسان‌هایی بودند که وارد جزایر زلاندنو شدند و فرهنگ مائوری را شکل دادند. آبل تاسمان دریانورد هلندی نخستین اروپایی بود که در سال ۱۶۴۲ وارد زلاندنو شد. در سال ۱۸۴۰ بزرگان مائوری در قراردادی با پادشاهی بریتانیا این سرزمین را مستعمره بریتانیا اعلام کردند.

بر اساس سرشماری سال ۲۰۱۳ حدود ۷۴ درصد از جمعیت چهار و نیم میلیون نفری زلاندنو اروپایی‌تبار هستند و مائوری‌ها با ۱۵ درصد بزرگترین اقلیت قومی را شکل می‌دهند. آسیایی‌ها نزدیک به ۱۲ درصد و ساکنان جزایر اقیانوسیه بیش از ۷ درصد جمعیت این کشور را شامل می‌شوند. فرهنگ زلاندنو آمیزه‌ای از فرهنگ مائوری و نخستین مهاجران بریتانیایی است که با ورود بیشتر مهاجران از نقاط دیگر دنیا متنوع‌تر شده‌است. انگلیسی و مائوری دو زبان رسمی این کشور هستند و انگلیسی زبان رایج کشور محسوب می‌شود.

برچسب‌ها: نیوزیلند